fredag 7 december 2012

Kan du inte vara snäll, så håll tyst!

Man brukar säga att livet inte är en dans på rosor.
Jag kan tycka att jag har en dans på rosor, fast att jag ofta trampar på taggarna.
Jag har en underbar man, underbara döttrar, och pojkarna är också underbara.
Jag letar alltid efter ljusglimtar, hur djävligt livet än är. kan ju inte låta djävulen ta mig.  Måste alltid hitta det positiva i livet.
Vi har haft det jobbigt nu en tid. Värst var nog igår, då farmor fick ett telefonsamtal.
Ja, jissus hur elaka en del människor kan vara.
Damen som ringde till farmor sa att farfar var dålig då han kom ifrån skogen på lördagskvällen dagen innan han dog. En ren lögn!!!! Hur kan en människa ringa och bara få för sig att säga en sådan lögn? Hon vet ingenting! Jä--a lögnerska! OCH hon ville inte berätta för farmor vem som sagt detta till henne. Varför kan hon nu inte berätta vem det var som sagt att farfar var dålig på lördagskvällen? Jo för att damen ifråga ljuger! Jävla skitsnack!!!!
Farfar var lika pigg som vanligt då han kom ifrån skogen kvällen innan han somnade för gott.
Inte nog med detta..... utan hon börjar prata om hur fin minneslunden i Hovmantorp är, och att Linneryds minneslund inte alls är fin. Men det skiter väl vi i.
Farfar var en Linneryds bo ut i fingertopparna, vad har då Hovmantorp för betydelse?
Fasen, kan vi inte få sörja ifred, utan att farmor ska få sådana påhopp?
Vi blir alla lika berörda.
Vad har damen för problem? Bara för att farmor varit lyckligt gift, har underbara barn, och deras härliga familjer (inklusive mig) och hennes fantastiska barnbarn.
Är elakheterna ren avundsjuka??? Det tror jag!
Jag mådde skit efter det att farmor fick sitt samtal igår. Hade så dåligt samvete för jag var tvungen att ge mig iväg, så jag ringde först efter dottern den älder, tyvärr så kunde hon inte komma hem, men dottern den yngre var ledig så hon kom hem till farmor. TACK min älskade lillflicka!
Var rädda om varandra, och tänk innan elakheterna kommer! Bara ett råd.
Det är inte lustigt att folk blir deprimerade, då man kan få hemska telefonsamtal.
Våga bara ringa igen... ....    ...

1 kommentar:

  1. En del är så hjärtlösa!
    Minns när jag som 15-åring fick i mig en sådan där kycklingbakterie och blev jättesjuk. Fick inte behålla något, hade skyhög feber och sprängande huvudvärk. Läkarna vägrade ta emot mig och mamma var livrädd. Då ringer en sk. väninna till mamma och säger: "Så går det när man dricker ur okända (sprit)flaskor!
    Hur kan man bara vräka ur sig något sådant?!
    Hoppas din farmor kan släppa det totalt onödiga och dumma samtalet.

    SvaraRadera